Saturday 16 September 2023

तन्किएको तीज

 

यसपालीको तीज असोजमा परेको तीजकै बेलामा मात्र दर खाएर अहिले भ्याउन सकिँदैन त्यसैले मेरी निर्मला दिदीलाई तीजको चटारो शुरु भएको भदौ महिना लागेदेखि नै हो स्थानीय एक विद्यालयमा प्राध्यापन गर्ने निर्मला दिदी अनेकौं संघ संस्थामा समेत सक्रिय रुपमा संलग्न हुनुहुन्छ उहाँले आफूले बोलाउनु पर्ने तीज खुवाउनु पर्ने चेलीहरु पनि छन् यस्तै उहाँको तीज धपेडी देखेर मैले  उहाँलाई सोधें, "दिदी, यसपाली कतिवटा तीज कार्यक्रम छन् हौ ?” उहाँले गन्न समेत भ्याउनु भएको रहेनछ एकछिन कुराको विश्राम लिएर उहाँले औंला भाँच्न थाल्नुभयो भन्नुभयो, "घरकोसँग आठ अरु पनि छन् जानुपर्ने तर कतै जुधेको , कतै टाढा राधे, एक नारीले झन्डै दर्जन तीज भ्याउनु चर्कै कुरा हो नि तैपनि निर्मला दिदी भ्याउनुहुन्छ शायद हामी सबै भ्याउँछौ कसो  कसो  मिलाएर



समयसँगै रितीरिवाज चालामाला पनि फेरिने रहेछन् हामीले मनाउने सामाजिक पर्वहरुमा यस्ता परिवर्तन कति हो कति देख्न पाइन्छ आजभोलि समाज, संस्कृति चालचलन समयानुकूल परिर्वतन हुनु नराम्रो होइन तर कतिसम्म परिवर्तन हुने भन्ने कुराको सीमारेखा चाहिं हामी आफैंले कोर्ने  रहेछौँ   कसैलाई यत्तिसम्मको ठिकै हो भन्ने लागेका कुरा अन्यलाईहैट, के रमिता देखाएको होला?’ भन्ने पर्न सक्छ


चेलीहरुको नामको एकमात्र चाड तीज पनि त्यस्तै परिवर्तनको चपेटामा परेको एक पुस्ता अगाडिका आमा, दिदीहरुले मानिआएको तीजको कायापलट नै भएको उस जमानामा हातमा मोबाइल थिए, यातायातको सुविधा नै थियो कृषिमा आधारित जीवनचर्या थियो हातमा दाम कम थियो तर काम नै काम थियो घरधन्दा, केटाकेटी, बस्तुभाउ, घाँसपात, मेला, पर्म जस्ता सैयौं कुरा महिलाहरुकै जिम्मामा हुन्थ्यो घाम, पानी, आगो बुहार्तनको भट्टिमा आठ दशको उमेरदेखि पसेका बहुसंख्यक नारीहरु चालिसको उमेरको हाराहारीमा पुग्दा रौनकहीन थकौटा गाई जस्ता भैजान्थे अहिले समय फेरियो घरघरबाट जवान काम गर्ने उमेरका तन्नेरीहरु जहाज चढेर टाढाको अज्ञात भूमिमा मजदुरी गर्न लर्को लागेको लागेई छन् उनीहरुका दुःख कति हो कति होलान् त्यो परदेशमा मुगलान उपन्यासमा सुतार कान्छो ठुलेजस्ता पात्रहरुले पाएको दुःख उपन्यासकार गोविन्द राज भट्टराईले वर्णन गरेजस्तो उनीहरु अनन्त पीर सहँदै अर्काको भूमिमा गैंती बजार्दा हुन् यता दैनिक रुपमा करिब २००० युवाहरु एयरपोर्टमा विदेश जान लामबद्द देख्ता खबुज उपन्यासमा वर्णित पात्रहरुजस्तै हाम्रा दाजुभाइहरु पनिथुइक्क मेरो बाख्रे जुनीभन्दै निधारका पसिना पुस्दा हुन् घरबार, बाउ, आमा, छोरा, छोरी सम्झेर पसिना बगाँउदा हुन् त्यो पसिनाको मूल्यले यता मुलुकमा भनें परिवर्तन ल्याएको अहिले काम कम , हातमा दाम धेरै पहिले पहिले भन्दा मोवाइलले पनि रितिरिवाजमा परिवर्तन ल्याएको क्यामेरा सहितको मोवाइल आएदेखि सामाजिक सञ्जालको प्रयोग बढेदेखि अझ अझ तीज रौनकिलो बन्दै गइरहेको


अझ रमाइलो पक्ष के भने एक / दुई महिनाभरका तीज अगाडिका सप्ताहान्तहरु तीज पार्टिले खान्छन् खास दर खाने दिनभन्दा अगाडि नै परिपरिका दरहरु चल्छन् अझ कार्यस्थलका, आमा समूहका, टोल विकासका, सहकारीका आफन्ती साथीभाइ हुँदै सम्धिनी घरका दर पनि भ्याउनु पर्ने हुन्छ पुरातन समयलाई सम्झिने हो भने तीजको ब्रत बस्ने अघिल्ला दिन राती दुधबाट बनेका परिकार टन्न खाने चलन थियो तोकिएका दिन बाहेकका दिनमा दर भनेर खाइँदैनथ्यो अघिल्ला दिन राती दुध घ्युका गरिष्ट भोजन गरे भोलिपल्ट ब्रत बस्न सहज होला भनेर पनि त्यस्तो चलन चलेको होला



अहिलेका तीजहरु अलिक रौनकिला बनेका छन् नारी स्वतन्त्रताका पर्याय पनि बनेका छन् जति दर कार्यक्रम उती नयाँ साडीले पनि बजार पाएको साडीमा पनि रमाइलो के भनें दर पार्टीमा सहभागी हुने सबैले उस्तै लगाउनु पर्ने ! त्यस्ता एकनासे साडीको नाम नैभाइरल साडी भाइरल साडी देखाउनू साहुजी भनेपछि पसलेले नि बुझ्ने थानका थान यस्ता साडी देखाउने अनि तपाईं जतिवटा तीज कार्यक्रममा जानुहुन्छ, उति नै भाइरल साडी चाहिने भएन रमाइलो ? अनि यस्ता एकनासे भाइरल साडी लगाएर समूहमा निर्धक्कसँग नाचगान गरेर, इच्छा भोजन गरेर, दुई चार फोटा, दुई चार भिडियो सामाजिक सञ्जालमा पोष्ट गर्न पाइएको युगानुकूल परिवर्तन केहिलाई अपाच्य लागेपनि धेरजसो नारीहरुका हकमा तीज सुन्दर चाड बनेको उहिले पनि गीत गाइन्थे विरहका, चेली माइत जान्थे दर खान्थे मौका पाए यसो नाच्थे पनि होलान् दौंतरीसँग अहिलेको तीज त्यहि पुरातन तीजको विस्तृत रुप हो नि पहिला यातायात संचारका माध्यम नभएर महिला कुँजिएका भएपनि तीज मनाउने प्रक्रिया करिब उस्तै नै थियो ठ्याक्कै पहिलेकै स्वरुपमा के नै पो थामिएको ? त्यसैले तीज बिग्रियो भन्नु गलत हो महिलाहरुको खुशी देख्न नसकेर अंकुश लगाउन खोजिएको मात्र हो अझ अहिले आएको सकारात्मक परिवर्तन के हो भने तीजलाई उमंगको चाडका रुपमा लिन थालिएको पहिले जस्ता रुन्चे पिन्चे गीतहरुले तीज पार्टीमा त्यति स्थान पाँउदैनन् आधुनिक तीजका सकारात्मक पक्षसँग गाँसिएर नकारात्मकता पनि नआएका भने होइनन् तीजको अहिलेको नकारात्मक पक्ष भनेको यसको भड्किलोपन हो देखावटी रुपमा प्रत्येक पार्टीमा फेरिने वस्त्र आभूषणले तीजलाई पक्कै पनि खर्चिलो बनाएको  


उहिले जस्तो वर्षदिन कुरेर एक तीज दर खाने चलन सबैतिर परिवर्तन भयो होला जस्तो लाग्छ मलाई उहिले पो कसो कसो मुस्किलले कति दिन हिँडेर माइत पुगिन्थ्यो दर खाइन्थ्यो अहिले बिहान दमकमा, दिउँसो काठमाडौमा, अनि साँझमा विराटनगरमा तीज पार्टी भ्याउने साहसी महिला पनि भेटेकी छु मैले



गुनासा नकारात्मक कुराहरु खोज्दै जाने हो भने एउटा पहाड नै बन्न सक्ला तर तीजले ल्याउने उमङ्ग समय अनुसारको तौर तरिकामा आफ्नो गच्छे हेरेर चल्दै गर्नुपर्छ छिमेकी घोडामा चढ्यो भनेर आफू  धुरीमा चढ्नुपर्ने जरुरी छैन जे भए पनि वर्ष दिनमा एक पटक विशेषगरि महिलाका लागि छुट्याइएको यो पर्वमा महिलाहरु नरमाए को रमाउने? त्यसैले गुनासोका लागि अब समय छैन तीज सँघारमै आइसकेको देश तथा विदेशमा रहनुहुने सबै नेपाली दिदीबहिनीहरुलाई तीजको हार्दिक शुभकामना


तीजको रहर आयो बरि लै

(Published in a Nepali local daily Purwasandesh, Damak, Jhapa on  15 September 2023)

[ The pictures on this blog are posted here with permission from their owners or have been gathered from various sources on the Internet. If you are the copyright-holder to any of the photographs herein do not hesitate to contact me. They will be swiftly removed if desired so.] 



No comments:

Post a Comment

I would appreciate any and all suggestions on making improvements (as long as they are viable).