Tuesday 27 December 2022

ढिलो नहुँदो रहेछ

 

        चीज र रक्सी जति पुरानो भयो, उति स्वादिलो हुन्छ भन्छन् । यो लेखन भन्ने कुरा पनि उमेरसँगै खारिने रहेछ । उमेर छउन्जेल हजारौँ झै झमेलाले मान्छेको लेखन कार्य ओझेल पार्ने रहेछ । लेखन शक्ति हुँदाहुँदै पनि सांसारिकताले अठ्याएर त्यता फर्किन नदिँदो रहेछ । हामीले दिनदुनियाँका अदृष्य धापमा हिँड्नुलाई जीवन पर्याय मानिल्याएका छौँ । त्यस अर्थमा एउटा गोडो उचाल्यो अर्को गोडो भासिएर रसातलमा पुग्ने रहेछ । अनि जीवनका अति महत्वपूर्ण मानिएका कर्महरु समाप्त गर्दै लगेपछि अलिकति डाँडाको सिर्सिरे बतासमा बसेर जीवन चिन्तन गरेपछि बेहोशीबाट बौरिएजस्तो मानिसलाई चेत पलाउने रहेछ । आजसम्म मैले के गरेँ त भनेर सोच्दा उहि सबैले गरेको कर्म नै गरिएको हुने रहेछ । जीवन तँछाड, मछाड, ठेलाठेल, घुस्साघुस्सी गर्दै रेलवे स्टेसनमा रेल पर्खिबसेका यात्रु भन्दा पर्तिरको केहि नहुने रहेछ । जहाँ जुन कुनामा बसेपनि, जे जे खाएपनि, जस्तै आलिसान जीवन बिताएपनि आगमन र बहिर्गमन एकै हुने रहेछ । हाम्रा गन्तव्य फरक होलान् तर यात्रा अनुभव उस्तै उस्तै हुन् ।


            दमकमा चिनिएका तीन गुरुहरु नारायण प्रसाद फुँयाल, पदम प्रसाद ओली र कमलराज भट्टराईले सेवानिवृत्त भैसकेपछि भर्खरै एक एक पुस्तक प्रकाशन गरे । फुँयाल सरको समीक्षा सम्बन्धी पुस्तक केही नवीन कृति समीक्षा, ओली सरको संस्मरणात्मक निबन्ध संग्रह स्मृतिका छ थुङ्गा उपहार र भट्टराई सरको सम्झनाका गोरेटोमा छब्बीस पाइलाहरु  नामक संस्मरणात्मक निवन्धहरुको संगालो एकैचोटि प्रकाशन भए । झण्डै चार दशकजति उनीहरुले शिक्षण कार्य गरे । सानो टुहुरे दमक बजारलाई अहिलेको वृहत् शहरको रुपमा फैलिएको देख्ने साक्षी बने । यसबिचमा व्यवस्थाहरु बदलिए । उनीहरुले पढाएका विद्यार्थीहरुले सातै महादेशमा आफ्ना सुकर्म गरिरहेका होलान् । यी समयक्रममा खारिएका गुरुहरु अहिलेमात्र लामो धपेडीपछि खोला तीरमा सुस्ताएका छन् । सेवानिवृत्त भएको निकै समयपछि, उनीहरुकै शब्दमा ‘हाम्रा पनि गुरु महागुरु’ डा. गोविन्दराज भट्टराईले उनीहरुलाई झक्झक्याएछन् । यो आजसम्मको ज्ञान र परिपक्वतालाई लिपीवद्ध गर्न हौस्याएछन् । अनि एकैचोटि कलमहरु उठे — तीनवटा पुस्तक निस्किए । आकारमा साना होलान् । लेखनी उत्रो चहकिलो नहोला तर उनीहरुको आँट, शाहस र उत्साह प्रशंशनीय छ, वन्दनीय छ । गुरुले त भित्रको ज्ञानरुपी दियोमा सलाई पार्दिने त हो । तेल त आफै थप्दै गर्नुपर्छ । पुस्तक प्रकाशित भैसकेपछि तीन गुरुहरु महागुरुका पछि लागेर मणीपुर दौडिए — एक एक अंगालो पुस्तक बोकेर । उताको नेपाली साहित्यवृत्तमा पुस्तक विमोचन गरे । अनि हुर्दुराउँदै दमकमा एउटा लोभलाग्दो समीक्षा गोष्ठी गरे । त्यो थकान नमेटिँदै महागुरुका पछि लागेर च्याङथापु पुगे, इलाम भ्याए अनि फिदिममा समेत आफ्ना अनुभव सुनाएर आए ।

            पठनपाठन कर्ममा जीवन बिताएका; लेख्नुपर्छ, पढ्नुपर्छ भनेर हजारौँ शिष्यहरुलाई रटाएका गुरुहरुले आफै पुस्तक लेखेर समाजमा ठूलो उर्जा भरेका छन् । जीवन बचाईका क्रममा उनीहरुले देखेका र भोगेका कुराहरुलाई लिपीवद्ध गरिदिएर एक किसिमको गुण लगाएका छन् । त्यो भन्दा पनि ठूलो कुरा एउटा पेशाबाट निवृत्त भएपछि अर्को सुखानुभूति हुने युगान्तकारी मार्ग उनीहरुले समाएका छन् । मेरो दृष्टिकोणमा उनीहरु सच्चा अर्थमा गुरु हुन् र जीवनभर उनीहरु विविध रुपमा मार्गदर्शक नै रहिरहने छन् ।

            हाम्रा आँखा अगाडि तीन गुरुहरुले अहिले यो उदाहरणीय कार्य गरेपनि मानव समूदायमा भनेँ यस्ता जाँगरिला गुरुहरु धेरै पहिले देखिएका हुन् । ठ्याक्कै मैले चर्चा गरेजस्तै एकजना आइरिस लेखक फ्र्यांक म्याकोर्टलाई म सम्झिन्छु । उनले पनि  हाइस्कूल शिक्षणबाट सेवानिवृत्त भएपछि नै लेखेको पुस्तकले पुलिट्जर पुरस्कार पाएको थियो । म्याकोर्टको ‘एन्जेलाज् यासेज्’ मैले दुईपटक पढेकी छु । उनको लेखनी, कथाले तान्ने जादूमय तरिका देखेर मैले एक्लै ओहो ओहो, ओहो भनेकी छु । आफ्नो गरीबीले धसारिएको बाल्यकाल, बसाइ सराइ र आमाको सम्झनाले भरिएको म्याकोर्टको लेखाइले मेरो तन्तु तन्तुमा छोएको छ; त्यसै मोहले तानिएर त्यसको दोश्रो खण्ड इट इज पनि नपढि सकिँन मैले । उनको तेश्रो पुस्तक टिचर म्यान मलाई सबैभन्दा मन पर्नेमध्ये एउटा पुस्तक हो । आयरल्याण्डमा म्याकोर्टले भोगेका दुःख हुन् वा नेपालमा हाम्रा अग्रजहरुले, प्रकारान्तरले उनीहरुले एकै किसिमका दुःख बेहोरेका हुन् । ती पुस्तकमा वर्णित कुरा जस्तै मानिसले  युगौंदेखि अजङ्गका दुःखका पहाडहरु भत्काउँदै आएको छ । ठूला ठूला पीडाका, दुःखका र कष्टका भारी बोक्दै आएको छ ।


            म्याकोर्टले भोगेका आफ्नै समयको कथाले संसारभरका पाठकलाई मन्त्रमुग्ध पारेको छ । हामी सबैका आफ्ना आफ्ना कथा छन् । यी कथाका शब्दहरुलाई उचित रुपमा प्रस्तुत गर्ने र समायोजन गर्न सक्ने हो भनेँ अरुको मन छुन सक्छ । लेखनलाई ढिलो नुहँदो रहेछ । बेलायती लेखक मेरी वेस्लेले सत्तरीका उमेरमा पहिलो उपन्यास ‘जम्पिङ्ग द क्यू’ प्रकाशन गरिन् । प्रकाशनपश्चात् त्यो किताबको तीस लाख प्रति विक्री भैसकेको छ । यी पछिल्ला समयमा जागेका लेखकहरुको लामो सूची देख्दा मलाई थोरोको एउटा भनाइ स्मरण हुन्छ — ‘जीवन नै नजिएकाहरुले कलम समाएर लेख्न बस्नु व्यर्थ छ ।’ त्यस अर्थमा थोरोले अनुभवलाई लेखनको जरो हो भन्न खोजेका होलान् । अनुभवले खारिएर परिपक्व दिमागले जे जति कुरा विवेकपूर्ण तरिकाले प्रस्तुत गर्छ, त्यति आलाकाँचाले पक्कै सक्दैनन् । सेवा निवृत्त भैसकेपछि आफ्नो जीवनी लेख्नेहरुको त यहाँ बाढि नै लागेको छ । स–साना जागिरेहरुदेखि लिएर सूर्यबहादुर थापा, रुक्माङ्गद कटुवाल अनि अरु धेरै राजनीतिज्ञहरुका जीवनी आइसकेका छन् । तर ती ठूला मान्छेहरुका बडा कथा भन्दा भुइँ मान्छेका, औसत मान्छेका कथाहरु नै रोचक हुन्छन् । आउनोस् हामी पनि हाम्रा कथा लिपिवद्ध गरौँ । यो जीवनका सन्तुष्टि र असन्तुष्टिहरुलाई शब्दमा उतारौँ ।

         


   हाम्रा कान्छा काका ससुराबाले चौरासीका उमेरमा एउटा र पचासीमा अर्को पुस्तक आफ्नै जीवन भोगाइका विषयमा लेखेर हामी सबैलाई उर्जा दिनुभयो । मौखिक वार्तामा आधारित ‘हाम्रा पनि कथा छन् प्रकाशनमा आएपछि झण्डै असीकै हाराहारीकी कान्छी काकी सासूका समयका कुरा हामीले पनि पढ्न पायौं ।

            लेखनकर्म धेरै अर्थमा दवाइ नै पनि हो । यो कार्य मुख्यतयाः दिमागी औषधि हो । अझ समय घर्किँदै गएपछि, छेउमा बसेर कुरा सुनिदिने मान्छे नभएपछि मनमा तिक्तता लिएर बसिरहनुपर्ने अवस्थामा एक पाना कागज भर्न सके, मनका कुरा कोर्न सके अर्कै महसूस हुने रहेछ । ती कुरा कसले पढ्ला भन्नु नपर्ने रहेछ । मेरो आफ्नै अनुभवमा पनि जब जब म मेरा दिवंगत माता पितालाई सम्झन्छु — उहाँहरुका लेखनी हेर्छु । बुवाका पुस्तकहरु पढ्छु अनि मुवाँका दैनिकी लेखनीले भरिएका डायरीहरु हेर्छु । तास खेल्नु, जुवा खेल्नु, गफमा समय गाल्नुलाई दुर्व्यसन भनेपनि लेखेर र पढेर सेवानिवृत्त जीवन जिउने उत्तम कार्य गर्न सकिन्छ है भनेर मार्गदर्शन गर्ने तीनै जना गुरुहरुमा मेरो आदर भाव प्रकट गर्दछु । यस अर्थमा तीन गुरुहरुले आफ्ना समकालीन मित्रहरुका बीचमा पनि एउटा उदाहरण पेश गरेका छन् । जीवनको सार्थकताको ज्ञान समाजमा प्रवाहित गरेका छन् । आउने पुस्ताका लागि एउटा दस्तावेज तयार गरिदिएका छन् ।

(Published in a Nepali local daily Purbasandesh, Damak, Jhapa on 25 December 2022)

[ The pictures on this blog are posted here with permission from their owners or have been gathered from various sources on the Internet. If you are the copyright-holder to any of the photographs herein do not hesitate to contact me. They will be swiftly removed if desired so.]  




6 comments:

  1. Praiseworthy..... salute to the veteran writers....

    ReplyDelete
  2. लेखन कर्म दिमागी औषधी हो।दमकका तीन तारालाई चिनाउने क्रममा धेरै महत्वपूर्ण प्रसंंगहरू जोडेर अति सुन्दर सिर्जनाको स्वाद चखाउने व्यन्जना बैनीलाई बधाई।

    ReplyDelete
  3. सुन्दर र प्रेरणादायी ।मन पर्यो । कुनै पनि विषयमा लेख्न सकिने रहेछ । केवल मन र जाँगर चाहिँदो रहेछ भन्ने सोच र साथमा गोविन्द सर जस्ता ग्यानीजनको मार्गर्शन पनि |

    ReplyDelete
  4. The very thought that there is no age bar for writing makes Anjana gurama's article so interesting. The examples she draws in from Western literature gives weight to her writing. Her style too is simple and lucid. Hearty Congratulations to guruma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This is not Anjana guruma by the way. Anyway, thank you for liking the article.

      Delete
  5. बडाे सुन्दर समीक्ष डा ब्याञ्जना शर्माकाे। ढिलाे नहुने रहेछ। मानिसका जीवन यापनका विविध भारीबाेकेर अब फलैचामा बसेर अाराम गर्नेक्रममा लेखिएका प्राय: लेखनहरु अाफ्नै जीवनका सार हुन् भन्ने बाेध हुन्छ। यहाँ बर्णित लेखकका बिषय सन्दर्भ पनि तिनै हुन्। तिसबैकाे मूल्य डा. ब्यञ्जनाले स्थापित गर्न खाेजेकाे बाेध हुन्छ।

    ReplyDelete

I would appreciate any and all suggestions on making improvements (as long as they are viable).